Friday, June 24, 2011

Genap Panblas Hari Aku Praktikal

okey, macam hagham je aku punye title arini kan ? biasenye orang pakai nombor santek santek je. "genap spoloh hari aku bulan madu", "genap sratos minggu aku bekerja", "genap duaploh tahun jadi atok", "genap satu malam pertama aku" ehh. wadehell ?

kes belog aku bersawang berhabuk berdebu bukan kes luarbiasa lagi. ini sangat biasa memandangkan aku tak sempat nak ngapdate entry. *padahal tade idea* tapi, kalau kao nampak lipas lalu dalam belog aku ni, ahh itu sangat luarbiasa okey ! itu extra punye luarbiasa. aku harap kao bole tolong semburkan ridsect kat beliau ye. benci lipas ! euuwwwww ! *trend budak skolah*

bercerita tentang lipas, penah lah 1 malam ni. area 2-3 pagi camtu lah. tyme kawan kawan aku tengah ngorok, aku dok khusyuk menjaet order customer aku. tibe tibe la aku ternampak kelibat itam kecik halus melintas kat celah celah kain and barang barang jaet aku yang aku sepahkan kat lantai. aku pandang. ok, takde. pastu aku nampak lagi. aku pandang lagi sekali. tibe tibe beliau paculkan diri. ahh sudah ! LIPAS !! aku teros lompat naik atas katil.

lipas comel

-

-

-

-

-

-

-

-
 tak comel !


pastu mencicit aku capai ridsect. psttttt ! puhh sane puhh sini. aku sembur sembur. tapi beliau pandai memencilkan diri. hilang sabar aku wehh. aku teros kemas barang barang yang aku sepahkan kat lantai tadi. nak tunggu beliau lalu. ok, dah nampak ! "psststttttt !" tak kene lagi. bengang kot. apelagi, aku teros amek buku negotiation seberat 1 kg nuh. 

tibe tibe aku nampak beliau lalu lagi. bukkk ! (aku tak pasti camne bunyi buku kene lempar kat lantai. kihkih) sikit punye kuatlah aku lempar buku tu. terkejut sekejap kot kawan bilik sebelah aku yang tengah tido tu. lemparan pertama tak kene. aku lempar lagi untuk kali yang kedua bile beliau lalu lagi. BUKKK !! lebih kuat. haha. kene pon. lantak kao mampos kering penyek kat bawah buku tu.

besoknye cukop duablas jam, aku angkat buku tu. nak tengok keadaan lipas tu. sah ! penyek. siap terburai lagi isi perut  beliau. 

moral of the story : jangan suke sangat sepahkan barang. nanti lipas datang ziarah =,="

"bengonglah kao ni syera. ape kene mengene kao punye title entry dengan lipas ?" erkkk.

**************


yang dalam kotak merah tu, opis aku ;))


okey okey, jom aku cite pasal keadaan aku praktikal. kehkeh. masuk hari ni, dah cukoplah panblas hari aku praktikal kat Koperasi Muslimin ni. nak tawu lebih pasal company ni, pegi google ok :p rase bez memang bez sebab ape yang aku study selama 3 tahun ni, aku dapat praktikkan kat sini. memang betul betul pengurusan and pebtadbiran yang aku belajar. kadang kadang aku rase lebih beruntung dari kawan kawan yang lain ^..^ *sile kembangkan idong sebesar mungkin* tak boleh blah yee disitu.

biasenye dalam pukul 8 pagi aku da terpacak dalam opis. pastu dok ngadap pC member nak ngonline pesbuk. konon konon nak tengok, kot kot ade yang LIKE or comment kat status yang aku post semalamnye. pastu post status baru. besoknye buat keje yang same. kehkeh. oh yee. pC aku tak dapat connect to pesbuk tu ha. aku rase macam aku punye pC je yang tak boleh connect. tak adil tak adil tak adil ! =(

meja aku. hee.

pas da online pesbuk, tunggu pukul 9 plak. nak kene turun tingkat 1 bace doa. lepas bace doa dalam 15 minit camtu, dok kat meja tengok penyelia. dalam 9.45 sampai pukul 10 camtu, baru jumpe penyelia kot kot die ade keje nak bagi. saje menyetan tanye lambat lambat. malas aku nak start keje awal awal. kehkeh. tak gune punye setan ! kao takde keje lain ke selain menyetankan aku. pegilah tolong mak kao masak ke, hape ke kan. haih !

kalau ade keje, aku terus buat. sangat khusyuk ye. siyes tak tipu :p kadang kadang member aku datang meja. lagaknye macam nak ajak aku sembang. tapi mate, kepale, tangan, hidong aku sume ngadap keje. mulut je dok layan die. ehhh, kesian die kan..........
  
tapi kalau takde keje, aku online jela. bukak belog yang bez bez, meletop letop. kadang kadang aku main redah je sape sape punye belog. blogwalking an. aku memang suke menaikkan traffic korang. baik kan aku ? *muntah* kadang tu tengah online, tengok tengok bos kua dari bilik. menggelabah aku macam orang nak terkincit rebut toilet, teros tuka web company. hakhak. berpotensi untuk jadi pekerja hipokrit aku neh.


opis aku


tepat pukul 12.30, terus capai wet merah. nak pegi lunch beb. aku pegang satu prinsip je tyme keje nih "jangan sia siakan waktu rehat anda walaupun sesaat" comel kan prinsip aku ? haha.

lepas lunch, sambung balik buat keje lagha atau tidak lagha tadi sampai pukul 3.30. pastu pegi solat zohor. pastikan pulak wuduk zohor tu dapat sampai untuk solat asar. senang citer, jangan kentot. haha. bukan ape, aku malas bebenor sebenarnye nak rebut space kat surau nun. mane mane opis pon, surau pompuan die, haruslah 'besar' giler kan ? satu hal lagi, aku malas nak tunggu turn wuduk. itu pasallah aku jage wuduk aku ^^

pas dah tahan kentot, ehh pe jadah kentot plak ni ?! dah lepas solat asar, tenung jam  sampai juling sampai pukul 5.30 petang untuk balik. yeay !

pastu, mulekan hari esok dengan perkara yang sama..............*sigh* T_T





 

No comments: