Tuesday, March 15, 2011

Adakah Ini Dinamakan Generasi Perosak Perkataan ?

aku punye entry, susah kao nak dapat intro panjang jela. sebab aku tak kreatip. aku memang terus bebel je pasal title aku :) okey, kao bace title aku pon, kao dah boleh detect dimana  perkataan rosak aku. kalau cikgu BM bace habis entry aku ni, sumpah die terus baling lappy die dalam lubang jamban ;p


mase zaman aku sekolah dulu, memang macam macam macam bahase lah aku jumpe. siap boleh translit setiap huruf. aku tak tawu mane bebudak zaman aku dapat ayat cenggitu. aku tak penah terpikir dan aku hanyalah pengikut setia bahase begitu :DD aku tak tawu zaman korang, bahase ape yang korang cipta.


1. G-Pang = Gila Pangkat
kalau kat asmara asrama, biasenye akan ade Exco. Exco ni tugasnye jage asrama je la kot ? aku pon tak tawu. tapi ade jugak yang berlagak Exco. orang orang camni lah paling aku tak suke. geng aku dulu suke wat masalah kat asmara asrama. ramai giler kot menyampah tengok muke kitorang je asek wat hal sampai dorang rase nak debik...KOT ^^, bile kes-kes gini jadi, ramailah yang berlagak Exco dok nyebok caci perli kitorang. tyme camni lah perkataan G-Pang sangat diperlukan untuk sound mereka ini. 


2. OTAI = Orang Tak Ade Iman
mase kat asrama and sekolah aku dulu, student yang bermasalah, biasenye orang akan cop OTAI. aku tak tawu kenape. sejak aku masuk dari form 1, aku dah didedahkan dengan sinonimnye perkataan OTAI tu. bahaha~ disebabkan mereka ini bermasalah macam dungu tak tawu semua pasal peraturan asrama and sekolah, maka mereka digelarkan seperti Orang Tak Ade Iman. eh, sensitip betol saye ;p


3. MencaPap = Mencari Populariti
oh ini, aku tak ingat bile ia boleh digunapakai. tapi rase rasenye untuk budak budak yang bajet hot depan budak laki. bajet popular jugaklah kot. eh, geli gile babai aku. 


4. Cikang = Senteng
biasenye kitorang sebut kalau kain baju kurung senteng. memang famous amos jugaklah perkataan cikang ni. kao rase, ade kene mengene ke perkataan cikang tu dengan senteng ? aku pon tak paham macam mane boleh timbul perkataan cikang ni. tapi adik aku yang form 4 sekarang guna cikang untuk seluar yang kecik bawah tu. eh, bukan spender lah ! seluar yang ala ala skinny tu. alahai, harap kao paham :)


ini jelah yang aku dapat kongsikan. ade banyak sebenarnye. tapi aku termakan semut tadi. pastu terus lupe ape yang aku nak sampaikan hari ni ;p 


itu perkataan mase zaman aku budak sekolah dulu. kalau aku nak gune sekarang pon boleh. tapi kompem ramai menganga tahap cicak boleh masuk dalam mulut sebab tak paham ape yang aku cakap. aku penah tanye member kolej aku. ade yang tawu n ade gak yang tak penah dengar perkataan tu. eh, entahla. bile mase tah wujud perkataan camtu. generasi zaman sekolah aku ni boleh dikategorikan sebagai bakal perosak perkataan ke ? 





PidanEs : kao rase, kenape karton aku pakai kain warne hijau ?


No comments: