Wednesday, January 19, 2011

Bila Junior Tak Kenal Senior



halo. halo. halo. kawan-kawan. walaupon korang silent reader, tape2. aku tak kesah. yang penting korang bace la kisah ni. aku terpanggil nak citekan kisah ni sebab aku terbace la status dari sorang junior kat fb alpha group. 



dik. janganlah gitu. kolej kite idok le besa mane. sume blaja kat tempat yang same. punce jadi cmni, maybe sebab korang tak penah diperkenalkan kepada senior korang. huhu. kitorang ni, takde la ramai mane nak bandingkan korang. meh la aku cite sikit "akibat" si junior yang tak kenal si senior. identiti senior && junior tidak dapat diwar-warkan disini yee. tapi sudah dapat keizinan individu tersebut untuk aku citekan balik kat sini. ini kisah benar taw. fakta ! bukan auta ! ;DD


bersedia untuk membace dengan ayat skema yang aku taip ni okey ;)


suatu petang, si senior menunggu bas di depan blok A yang agak bertentangan dengan bangunan kolej. nak balik kampung halaman kot. sambil tunggu bas, nampaklah students laki kua masuk opis ACT tu. dari jauh je nengoknye. tapi tawulah itu junior. 


senior  :  (dalam hati) ramai gak budaks junior neh. asek kua masuk opis je. amek slip kot.


5 minit kemudian...bas ke terminal sampai. tunggu ape lagi. tahanla. senior ni nak naik ;p then, bas benti depan kedai ijau. amek passenger. ade bape orang tah. 


senior  :  eh. ni budak2 laki yang kua masuk opis tadi.


sorang sorang budak laki tu jalan amek seat belakang. pastu tertinggal lah yang sorang ni, takde seat. teruslah die duduk sebelah si senior. member member beliau yang dok belakang tue dah banyak bunyi. "pewwit, pewwit".


senior  :  (dalam hati) alahaiii. geli betol. budak sekolah je wat perangai camtu. tolonglah T_T


muak kot. sebab masing-masing dah besar kan. entah bahase isyarat ape members si junior ni buat, si junior memulakan bicara..*eceh*


junior  :  nak pegi mane ?
senior  :  ...........


senior buat muke kerut..tak bape jelas ape yang beliau tanye sebab beliau cakap tak pandang muke. jadi, suare beliau ditiup angin angin dalam bas.


senior  :  ape ? dari mane ? (eh, aku pekak ke die salah tanye T.T")
junior  :  nak pegi mane ?
senior  :  ouh. nak balik umah.
junior  :  belajar ke ?
senior  :  a'ah.
junior  :  kat ne ?
senior  :  KTA.
junior  :  ouh. saye pon same.


teruslah si junior ni ngayat tanye dan tanye ape tah. sampailah ke soalan cepumas.


junior  :  sem bape ?


ahha ! senior sengih senyum panjang mendengar soalan tersebut. memang dinanti-nanti kan. siap kao.


senior  :  sem 6 !


beliau ter-paparkan muke tersentak. HAHA.


senior  :  (dalam hati) ha.. ni lah akibat tak kenal senior sendiri. mentang mentang la muke aku nampak "mude" je. kao ingat aku ni budak baru la && sebaye umur ngan kao la..


muke beliau agak tersipu-sipu... beliau ni kalau tak silap, nak masuk sem 2 rasenye. haii nasib baiklah si senior ni student jugak. kalau lecturer ? lu pikir sendiri.



so, itu jela kisahnye. si senior ni cakap, kalau iye pon, tak payahlah nak berperangai macam budak budak, kan ? dok pewwit pewwit bagai. aku : setuju ! ;) 


MoralOfTheStory : kenal kenal lah dengan senior korang. bile dah kenal, senang korang nak pinjam buku, mintak tunjuk ajar ke, kan ? kitorang pon rase macam senang je nak bekerjasama ngan korang nanti. teehee.


p/s : cerita di atas telah diolah mengikut kesesuaian. aku dah ringkaskan sumenye. mintak maaf kalau ade yang tersensitif dengan ayat aku ni. sebab aku tak pandai nak cover macam mane. lagi pon, ini kan blog aku. suke ati aku la. hoho. ok, bubye !






No comments: