Friday, January 21, 2011

Semakin Panjang Rambut, Semakin Tinggi Risiko Keguguran

sumber : pakcik google

kao nampak tak title post untuk entry kali ni ? nampak tak ? itu adalah hipotesis yang aku dapat setelah menjalankan eksperimen keatas aku punye rambut. eh. eh. macamlah panjang sangat rambut aku kan. kao bukannye nampak pon ;p


aku memang tak suke rambut panjang panjang ni. tapi sebab gatal nak cube, bela la rambut panjang. nak tengoklah, sampai mane aku boleh tahan. dalam proses ingin mencuba bela, then pasang niat "dah kawen nanti, aku potong", aku dapat lagi satu hipotesis. SEMAKIN PANJANG RAMBUT, SEMAKIN SAYANG NAK POTONG. dush ! tolong tumbok laju laju budak ni oke. ouh. dilema sungguh ye. nak potong, tapi sayang. tak potong, tapi gugur. apekah ?


keguguran rambut ni, bukan 1 perkara main main la bagi aku. bole jadi mimpi ngeri kot. baru baru ni aku mimpi, separuh rambut aku takde. TAKDE weyh ! botak separuh ! kao boleh bayang tak heh ? eh. jangan bayang muke aku lah. malu la aku nyah =_="


sumber : pakcik google

lebih kurang camni lah kepale aku dalam mimpi tersebut. eh tu bukan botak separuh T_T tak pe la. yang penting, bile la aku bole jadi macam pic sebelah kanan tu. huih !


tengah dok searching cari penyelesaian tuk atasi rambut gugur, terjumpelah kate kate 'hikmat' bekas bintang AF ni. ekin. kan die penah botak. tak tawu erh ? aku pon baru tawu. hoho. nah tengok pic dulu.


source : Murai.com

bile wartawan tanye, kenape die botak ? die jawab :

Sebenarnya Ekin ada masalah rambut yang serius sejak beberapa tahun lalu. Rambut Ekin asyik gugur sejak dulu.. Seingat Ekin, sebelum Ekin masuk AF3 lagi. Jadi, Ekin botakkan kepala untuk tumbuhkan rambut baru yang lebih sihat.

huaaaa !! cubaan yang bagus kan ? aku penah gak terpikir, nak botak gara gara keguguran nih. tapi risau gak kang tak tumbuh rambut baru kang. kot la kan. merajuk ke hape rambut aku takmo tumbuh dah. seganla aku weyh. banyak shampu dah aku cube. hampeh sume tak berkesan. tah mane puncenye. macam mane erh muke aku botak. comel kot kan ?


eh. comelnye !
  
dahla. aku tak sanggup nak merapu banyak banyak kat sini. bye. nak tido -.-



PidanEs :  korang ade ape ape petua ? kongsilah ngan aku ye. hee. 




Thanks for reading ;)

No comments: