Friday, January 7, 2011

7 Hari Berlalu

budak baru belajar melukis


aku rase, sempat lagi kot nak wish Welkem 2011 ! hooray ! alah, baru 7 hari berlalu. baru seminggu berlalu. baru 168 jam berlalu. baru 10,080 minit berlalu. ahh. sudah. yang penting tak masuk hari ke-8 bersamaan minggu ke-2. tyme tue aku rase macam dah basi kot nak wish HNY. tapi kalau nak wish gak...



tutup muke dengan selimut dulu

tapi, kalau segan tahap bla bla..


tutupla dengan bantal sampai tak nampak muke tu

then, jeritlah


HAPPY NEW YEAR !!
(source : google)

HAHA. puas hati dah ? ;DD


lately, aku tak sempat nak hapdate blog ni. sebab tue lah macam sepi je. sebab tue jugaklah followers aku tak ramai. tibe-tibe angin sepoi sepoi bahase wujud dan ranting ranting koboi berguling guling menandakan keadaan sunyi && sepi T___T lupekan.


biasenye kalau masuk tahun baru je, mesti seluruh umat dan rakyat jelata nak pasang azam baru. "tahun ni, aku tak nak makan banyak." "tahun ni azam aku, nak belajar bersungguh-sungguh." "tahun ni aku mesti kawen sebab umur aku dah nak masuk 30 tahun" =p HAHA. macam-macam azam kan ? tak kesahlah kao punye azam banyak mane pon, yang penting kao kene tunaikan. nanti bile dah sampai penghujung tahun, takdelah kao asyik menyesal tak sudah, kan ?


source : google

beruntung betol lah mane mane gadis yang ade pakwe name Azam. sure giler ber-'azam' tiap tiap hari. lempang nak ? ;p


okey, semua orang sibuk pasang pakwe azam tahun baru kan. aku pon nak jugak nyebok. tapi bukan disebabkan tahun baru ritu. sumenye sebab bufday aku 2 January. tak perlu tahu berape umurku sebab muke aku sentiase menunjukkan aku adelah 16 tahun. hee. kalau tak, jangan harap aku nak wat azam. tehee.

1. memandangkan umurku sudah semakin ke alam fana kedewasaan, aku mahu menjadi seorang yang mecet, siyez dalam wat sesuatu hal. takkan memaparkan perangai kanak-kanak ribena ku di khalayak ramai lagi. bole ? hanya di depan MKA sahaje boleh. ;DD

2.  aku nak jadi kakak yang terbaik kepada adik adik aku yang berderet. korang boleh tersenyum bangge lah adik adik ku ! HOHO. tak kesahlah baik dari segi ape pun. yang penting ter-BAIK ! mungkin sebulan dua kot =p

3. disebabkan aku laz sem blaja tahun ni, so aku nak belajar bersungguh-sungguh sehingga ke titisan peluh terakhir supaye parents aku seronok melompat-lompat sebab ade anak macam aku. sampai buku basah sebab kene peluh keringat aku yang rajin nor studynye. aku teringin dapat 4 flat kowt. huhu. ;p

4. azam ni yang memang tak penah tercapai. menggemokkan badan. azam ini sentiase ade setiap tahun. tapi ape kan daya, takde rezeki nak gemok kot. lemak tak lut.

5. nak praktikal kat Bank Islam cawangan Sri Gombak 2. sebab ape ? sebab ade pakwe hensem kat sane. HAHA. encik MKA, jangan tumbok awek mu ni taw. sebab utame, dekat dengan rumah. tak yah pikir pasal bebanan wang. hee. makan tanggung, berak cangkung. hoi, plotak ko ! 


cukup. 5 azam lebih afdal kot. tu pon belom tentu aku boleh penuhi semua kan ? selalu lah doakan kebaikan tuk aku ye supaya aku dapat penuhi azam aku ni ha. kalau tak doa, aku sepak kao, nak ? HUAHUA. takdelah. kao doakan aku, aku doakan kao. kan ?

tadah tangan cepat:

wahai Tuhan kami ! ampunkanlah dosa kami dan dosa saudara-saudara kami yang mendahului kami dalam iman dan janganlah Engkau jadikan dalam hati perasaan hasad dengki dan dendam terhadap orang-orang yang beriman. wahai Tuhan kami ! sesungguhnya Engkau Amat Melimpah belas kasihan dan rahmatMu.

sebelum menamatkan entry ini, sejuta beribu ribu juta puluh ribu tak terhingga kepada kawan aku yang kenal && tak kenal dalam fesbuk sebab sudi mencantikkan wall aku dengan wish and doa yang baik sempena bufday aku 2 Jan ritu. nak hadiah bole ? ;p sayangs korang. hee. 


wajah 7 Januari 2011



tenkiu for reading. bubye !

No comments: