Friday, December 3, 2010

Versi terlajak kaki : Times Square - BB - Sg Wang


hello readers ! ini bukan cite hari ini. ini cite kelmarin. 1 Dec punye cite. aku tak sempat nak hapdate blog ni. sebab aku tak sempat. hoho. bongoknye ayat SyeraKecik ni ! okey, senyap ye. 1 Dec ritu, elaun aku baru masuk. punye la lambat. sepatutnye 28 hb. tuptup, lewat 4 hari kowt. tapi alhamdulillah. nasib baik masuk an. kalau tak masuk, kurusla aku weyh !


pagi-pagi lagi aku dah cek elaun masuk ke tak mase 1 Dec ritu. pastu akaun aku menunjukkan keberanakkan duit simpanan. oyeh ! ape lagi, aku dengan gembiranya inform kat fesbusuk. ternyata ramai sungguh yang gembira. haha. pastu, terus siap-siap nak kua ngan incik <3. dan kaki kami terlajak ke....

TAIWAN !!
TAIWAN lagi !!

okey. sile buat-buat percaye ea. aku pegi sane dengan niat nak usha-usha camera DSLR. incik <3 nak tengok-tengok harge. da 2, nak jalan-jalan plak. almaklumla, elaun da masuk. sebenarnye pegi berdua je. tibe-tibe terserempak ngan member kitorang, Azhari. ajak jela sekali. sian tengok die sorang-sorang. kitorang kutip la die. haha. Azhari, jangan marah. gurau jew. huhu. 


kitorang gerak dari seremban, pukul 12.30 tengahari. selepas sejam, sampai kat Taiwan. okey, aku rase bersalah nak tipu. kL sudeyh ! hoho. sesampai je kat sane, kitorang pegi jalan-jalan kat Time Square && solat. hey, solat tue penting taw ! jangan tinggal solat walau di mana kamu berada. pesanan khidmat masyarakat ^^, 

sesi menunggu tren

after that, aku da rase macam nak wat esei Bi plak dah kitorang pegi Nikon center. aku teruja betol weyh snap kai DSLR. arghhh. alangkah bagusnye kalau aku ade wet banyak. dua ribu. dua ribu $$$$. kao tengokla, kao bakal menjadi milik aku taw ! tunggu setahun lagi. huhu. pas dah boring-boring, kitorang jalan laa area TS tue. tah tak tawu ape motif lain bile dah sampai sane.


perut dah lapa, kitorang carila food court. bapakla tinggi dorang letak food court. tingkat 10. tinggi la tu kan =p kedai yang kat tingkat-tingkat bawah tue, tah macam-macam kedai && restoran. cina la paling banyak. was-was aku nak makan situ. tah halal ke tah tak. pas dah jumpe food court, rase selamat gile pemakanan aku. huhu. semua HALAL. tibe-tibe aku nampak kedai Vegetarian food. sungguh terase macam jakun kot sebab tak penah lagi aku tengok vegetarian food cam tu. macam ayam, tapi bukan ayam. macam ikan, tapi bukan ikan. camne dorang buat tue eh.


aku punye : brokoli + soya ikan + tak tawu ape tah


incik <3 punye : cendawan tepung + sayur ape tah + ayam, bukan ayam ;p

azhari punye : ayam bukan ayam + sayur + tak taw ape tah


nampak macam berselera giler. makan punye makan punye makan, muak oh ! betul la pe yang azhari cakap. nasi aku tinggal lagi 1 sudu je. aku da rase macam tak mampu nak habiskan. muak. tapi aku paksekan diri jugak. dan aku berjaya ! hakhak. pas makan, jalan-jalan lagi. kitorang bergambar la pulak. 









dah penat bergambar, kitorang berjalan-jalan lagi && aku terjumpe booth yang jual glasses. cantik-cantik dan murah-murah. ape lagi, dua sekali aku rembat. hoho. tamak-tamak. saje je beli wat koleksi peribadi. terase macam gojes je pakai glasses tue. haha. dan sekarang terlajakkan kaki ke Bukit Bintang pulak. terlampau ramai umat kat sane. uhh. nak shopping pun tak best sebab aku tak sempat nak buat bajet. hoho. so, window shopping je. pastu, macam biase, bergambar pulak.  










okey, gojes tak aku ngan glasses baru tue ? hakhak. tepat 5.30, kitorang terlajakkan kaki ke Hang Tuah. nak balik dah. pas solat, amek bas dan chow ke seremban. memandangkan jem di bandaraya tersebut, kitorang sampai seremban lebey kurang pukul 7.50 kowt. lame gler dok dalam bas. pening pale aku. urghh ! sesampai je, terus balik. ups. tak. pegi jusco dulu. dan balik ke rumah sewa.





eh. sebelum tue. nak sajikan barang-barang yang sempat aku beli sepanjang perjalanan ke sane. hoho.







baju biru yang aku pakai pada hari kejadian tue, memang betul-betul bau kedai. kehkeh. aku tengok kaler biru die best je. ape lagi. aku pakai terus la. =)) and now, THE END.

babye !




p/s = besok nak hapdate jalan-jalan ngan ouzmate pulak !





No comments: