Wednesday, December 15, 2010

Mai Kedah (Part 2) : Cuci Poket di Padang Besar


12 Dec
hei. hei. hari tersebut hari yang kedua aku di Kedah. macam batak sangat pulak ek nak kecoh-kecoh datang Kedah. bukannye kao pegi lua negara kao nak hapdate2 cite cuti-cuti kao kat Kedah T_T. heyy, sukeati aku lah kan. bercuti-cuti di Malaysia dapat menjimatkan kos. muahaha. hari kedua ni, aku && family bergerak ke padang besar, perlis. agak bagusla kalau kao pergi dengan duit penuh di dada poket. kao boleh berjoli sakan dengan barang-barang sane. 


aku && family start kua rumah kul 12 tengahari. tup-tup, dah pon masuk waktu zohor. solat dulu. solat jama' qasar. aku kan musafir. ade rukhsah di situ yew. pas solat, didapati ayah aku tido. penat sangat berdriver sepanjang perjalanan. aku tanpa membuang masa, ber-photoshot lah. bahahaha.


agak sopan yee berposing sambil cekak pinggang
eh. die lagi la.


seganlah plak an, asek aku je dok posing sorang-sorang. mak aji pak aji kat masjid tue dok nengok je budak ni. untuk meng-coverkan diri, aku ajaklah adik aku join sekali. huhu


ajak adik bongsu aku dulu berposing same-same 
okey, tambah korum lagi
tukar model lagi
turn aku pulak jadi camera-lady


kalau korang perasan sesuatu, ade sorang budak yang terlebey posing. macam-macam posing uh dalam setiap pic. melampau nih ! grrrr~

-

-

-

-


-

-

-

-


meh aku tunjukkan korang sape budaknye

-

-

-

-



-

-

-

-
walaupun aku tawu korang benci dengan keadaan begini

-

-

-

-



-

-

-

-
aku akan tunjuk jugak sape budak tue

-

-

-

-



-

-

-

-
ni lah budaknye

-

-

-

-



-

-

-

-
eh, kejap erh T_T

-

-

-

-



-

-

-

-
tadaa~

"gwa nini. lu sape ?"
gambar 1
gambar 2
gambar 3
gambar 4
gambar 5
gambar 6
gambar 7


ahh. cukup. cukup. ni belog aku, mane boleh ade muke kao je kan. kalau nak, buat belog sendiri ;p haiya. banyak lagi sebenarnye pic dak kecik ni. aku tak sanggupla letak banyak-banyak. nanti belog aku jem kot T_T nini, aku harap besar nanti kao jadi model muslimah eh. aminn. ops, tapi tambahkan ketinggian kao dulu. hik3. cakap orang, kao pown bukannye tinggi sangat ! syadap u !


then, bertolak ke padang besar. mengambil mase dalam 2 jam setengah kot. aku malas nak tunggu sampai ke perlis tue. aku suke tido dalam kete sebab kalau aku tido, cepat sikit sampai perlis. muahaha. tut. tut. tut. dah sampai perlis. perot keroncong, makanlah dulu kan. muke tersenyum tak sudah sebab dapat isi perot =) tyme aku bukak-bukak je mate, da sampai kat RFC. alaa, under HPA fazfud ni. korang dah makan ? belom ? try lah nanti erk ;p


muke kao lagi ? Y_Y
mak aku tak mao bergambar. tapi aku nak gak selitkan mak aku kat sini.
pic ni di snap untuk men-jeleskan akak n adik aku yang tak join. MMS mereka sekarang !
muke aku harus wajib terpacul =))
mak aih
ade ayam tak habis. tapao la.


sekarang tibalah masenye mencuci poket. aku && family sampai sane pukul 5 petang. dalam pukul 6 lebey, kedai-kedai kat padang besar ni dah tutup. awal betol kan. rushing jugaklah menyoping tyme tue. silapnye pegi makan RFC dulu tadi. kalau datang awal kat padang besar tue, dapatlah shopping banyak sikit an ? huhu.









tengah syok-syok shopping, tibetibe adik aku cakap, "angah, ade orang same baju macam kao." homaigod ! aku tercari-cari. mane-mane ? tu diaaa....


hello akak. nape kao tak pakai baju lain je tyme tue ? T_T


adik aku sedap je mengekek gelakkan aku. ces ! same baju ngan penjual. ish. seb bek aku cover dengan selendang. takdelah nampak sangat an ? huu. yang penting, aku lagi cantik kan ? grrrr~ pang sikit budak ni ! 


okey, kitorang shopping sampai pukul 7. orang dah nak tutup kedai pon, kitorang suh tahan jap. alahai kak, kami ni dari kL. kasi can kejaplah eh. =) dan inilah barang-barang yang sempat di kaut sebagai kenang-kenangan kat sane. 


sweater putih
binatang hijau yang adik aku pegang tue
beg kasut. milik aku !! unik kan ? i like !
doll adik pompuan aku yang ag dua tue. dah gabak pon nak anak patung ag.

the last ! 4 ekor toyol aku. HAHA. murah dan unik. huhu.

ade lagi 1 yang aku tak publish. gelang mak aku. mane tah mak aku sorok, tak dapat aku nak snap. then, selesai sudah shopping di sana. memang tak rugi lah pegi sane. murah dan berbaloi. ni bukanlah kali pertama aku pegi. sebelum ni penah gak pegi, tapi macam takde kesedaran nak shopping. almaklumlah, tak pegang duit lagi mase tu kan. sekarang, ini lah yang aku mampu beli. tak suke beli baju kat sini, sebab baju-baju macam tak best je. huhu. tapi, kalau lelaki, belilah baju-baju kat sini. murah taw.


okeylah. ini je. time kasih sudi bace entry ini. babai !



No comments: