Tuesday, December 14, 2010

Mai Kedah (Part 1) : Wedding I Like !

11 Dec
cuti sem suda bermula. dah lame dah pown mulenyee. mak aku dah gitawu dah ritu, katenye nak p kedah. tujuan utama, nak amek adik aku yang kat UUM. ayah aku memang rajin. kalau anaknye dah abeh exam, mesti die akan datang angkut anaknye pulang ke pangkuan ke rumah. adik aku yang dok belajar kat nun kedah tue pon, ayah aku datang amek, lagila aku ni yang dok belajar seremban an =). 


bercerita tentang 'Hello Kedah', aku & family bertolak dari umah lebih kurang pukul 9. tempat pertama kitorang p ke ipoh. dari kL ke ipoh tue kan, jauh no. tak larat aku. montot kebas je. untuk menghilangkan kekebasan keboringan, ape lagi...camwhore laa.







banyak lagi sebenarnye. tapi biarlah sumenye aku kepam kat dalam laptop. hoho. yang 1/3 senonoh je aku dapat publishkan. bole ? 


p ipoh ni bukan sengaje suke-suke nak ber-camwhore bagai sampai kamera pon boleh cakap "hoii, aku boringlah tengok muke kao je !". eh, bukan camtu. sebenarnye aku nak p wed aunty aku. kira-kira pukul 12 kot, kitorang da pon sampai kat tempat yang dituju. aunty ni sepupu ayah aku. sampai-sampai je, memang aku rase berlambak je sedare-mare aku. almaklumla kan. actually, aku jarang-jarang miss kalau wed ni sebab aku suke makan nasik kenduri kecuali ade sebab tertentu. sekali amek, aku gunungkan nasik weyh. sebab kalau amek sikit, then aku rase tak cukup, seganla aku nak tambah nasik an. kang orang kate, badan kecik, makan besar. ahhh ! pedulik lah.  yang penting makan free. huahua. bile sedare dah jumpe sedare, ape lagi..

"mak cik senah tu kan, bla bla bla.."
"eh, internet bergerak dah mari"
mak usu aku : "ahha ! dah jumpe mangse"
mak ude aku : "oh yeke ? cam tu eh cik senah tue. ish3"
mak cik kecik ni tadah telinge je
eh. eh. pak ude aku ni. tak nak join bergosip ?
hero pak andak aku. tak layan ngorat.


dah penat melahap, pegi berebut nak snap pic pengantin. nah, ni gambar pengantin tue. 




eh. silap. aku lupe sebenarnye aku tak snap pic pengantin T_T. ramai sangat umat kat sane tyme tue. aku same kaler tema ngan dorang. grey. alah. jadilah tue aku taruk pic aku je. wakilkan pengantin. huhuk.


pukul 5 petang, meneruskan perjalanan ke kedah. pukul 11 malam, dah sampai sungai petani. hello kedah ! eh. perut berkeroncong. makan dulu yee. lapa !

restoran ole-ole : ketiyaw kungfu.

erkkkk ! alhamdulillah. kenyang dah. aku bermalam kat rumah mentua pak andak aku kat gurun. huu. selesa. tido~


p/s : waiting for tomorrow story bebeh !

No comments: