Sunday, February 6, 2011

Nasib Pelajar Malaysia di Mesir ?


entry ni mungkin agak menyentuh sensitiviti sesetengah pihak. sebenarnye aku tak nak komen langsung lah KONONNYE pasai ape kerajaan lambat kuakan pelajar Malaysia kat Mesir. sedangkan kat sane KATENYE dah semakin huru hara. bagi aku, itu tanggungjawab mereka. pandai pegang tanggungjawab, pandai pandai pikul. and pandai pandailah jugak nak menjawab dengan Allah SWT kat akhirat kelak. betol kan ? ape yang aku harap kat sini, selamatkanlah student kite kat sane secepat mungkin. kite tak taw ape akan jadi lepas ni.


ramai jugak kawan kawan aku study sane. aku sebagai kawan dorang, kompemlah risau keadaan dorang kat sane kan. apetah lagi parents dorang kan ? macam mane lah dorang tempuh sume tu. dengan penjenayah berkeliaran. kalau aku lah duduk kat sane, menangis kot. ciwek ! woi, takut taw. aku tengok kat dalam Tv pun, da rase macam 'ish, teruknye', 'takutnye lah kalau aku dok sane' && 'nasib baik aku tak apply study Mesir'. eh, tapi macamlah nasib baik sangat kalau aku study kat Malaysia ;p


tadi aku menjalankan misi mencari nama kawan kawan aku yang dah di pindahkan dari Mesir. alhamdulillah. ade gak yang aku jumpe. syukur sangat. hope dorang ok. then, aku searching isu pasal Mesir. tup tup terjumpelah satu blog ni. tak ingat pulak ape namenye. nak tergelak kot aku bace penulisan blog tersebut yang sangat memaparkan kepandaian dan kebodohan. aku rase penulis tu dah akil baligh dah pon. kompem dah boleh pikir baik buruk.


nak bawak balik student, tapi kene beri keutamaan pada parti mane die sokong. WTH ? HAHA. isu isu macam ni, tak payah nak berkira pasal politik lah. yang penting, selamatkanlah dorang. ape punye manusia la~ nasib baiklah kao bukan PM kan ? kalau tak, neraka mana lah yang bakal kao check in :) 


aku memang tak sokong mana mana parti. bagi aku, politik tu KOTOR ! baik pihak pembangkang, mahupun kerajaan. same je dua dua. aish, kalau bab bab nak tolong orang ni, tak yahlah kait dengan isu politik. ye tak ? nanti kat akhirat, Allah takkan nye nak tanye 'kao parti PAS or BN ?'. mane ade lah ! Allah akan tengok amalan kite. Muslim already know that !


so, kalau aku silap, sile nasihatkan aku.






PidanEs : eh, pilihanraya nanti nak buat undi rosak bole ? HAKHAK !


No comments: